Jesteśmy świadomi, jak wielu przedsiębiorców może frustrować czas poświęcany na pozycjonowanie organiczne. Mimo że jest to darmowa opcja, prowadzenie kampani ads staje w opozycji z tym rozwiązaniem. Zaletą, która niewątpliwie przesądza o jego niezwykłej efektywności jest kierowanie się z przekazem do konkretnych grup klientów. W artykule przedstawiliśmy wszystkie “za” i “przeciw”, odnośnie do wyboru jednego z wariantów. Rozstrzygniemy, kto wygra tę konkurencję – zaangażowanie się w płatne prowadzenie kampani ads czy postawienie na naturalność w generowaniu ruchu organicznego. 

Na czym polega pozycjonowanie organiczne?

Działania związane z pozycjonowaniem organicznym obejmują optymalizację pod kątem SEO witryny i zawartej na niej treści. Wszystko to ma na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Zmiany, które zachodzą w obrębie SEO, są najczęściej niewidoczne dla użytkownika. Wiele zależy od promowanych słów kluczowych czy złożoności serwisu. Jednocześnie optymalizacja strony WWW pod kątem SEO musi być wspierana przez poprawne budowanie linków.

Niestety praca nad pozycjonowaniem organicznym w witrynie jest czynnością ciągłą i nie można poprzestać na laurach, ponieważ algorytmy stale się zmieniają, przez co zawsze możesz stracić pozycję w rankingu.

Płatne reklamy w wynikach wyszukiwania

Prowadzenie kampani ads zalicza się do zupełnie innego sposobu reklamowania witryny. Pod tym pojęciem kryją się linki sponsorowane, które są wyświetlane zaraz przy bezpłatnych wynikach wyszukiwania. 

Musisz pamiętać, że płatne reklamy pozwalają natychmiast znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania dla danego słowa kluczowego. W tym przypadku nie ma potrzeby żadnych modyfikacji na stronie. Płatne wyniki wyszukiwania są bardzo często stosowane jako uzupełnienie organicznej strategii SEO, ponieważ ich efekt jest natychmiastowy.

Który typ pozycjonowania wybrać?

Jeśli planujesz działania w dłuższej perspektywie, zdecydowanie warto postawić na SEO, ponieważ jest znacznie bardziej skuteczne. Daje lepsze wyniki, a strona pozostaje na szczycie wyników wyszukiwania, o ile działania pozycjonujące będą prowadzone zgodnie z zasadami wyszukiwarki. Warto więc zlecić pozycjonowanie specjalistom w tej dziedzinie.

Płatne kampanie reklamowe mają również swoje zalety. Jest to dobra alternatywa dla działań SEO, kiedy zauważysz, że Twoja witryna potrzebuje czegoś więcej niż zwykłego organicznego wyszukiwania. Z tej opcji często korzystają przedsiębiorstwa, które nie planują rozbudowy strony oraz nie angażują się w działania content marketingu. Jednak uważamy, że z tego typu pozycjonowania warto skorzystać tylko w przypadkach chęci wypromowania konkretnej kampanii lub produktu na stronie.

A co powiesz na collabo? 

Wśród wielu przedsiębiorców pojawiają się głosy, przemawiające za tym, aby połączyć “naturalne” SEO z możliwościami zagwarantowanymi poprzez prowadzenie kampani ads. Jeżeli dysponujesz dużym budżetem, a Twój produkt jest nowatorski i niekoniecznie pożądany na rynku, reklamy Ads mogą okazać się strzałem w dziesiątkę!