
Optymalizacja jest długotrwałym procesem, na którego efekty należy poczekać kilka miesięcy. Wymaga to od nas anielskiej cierpliwości i jeszcze więcej pracy. Niektórzy jednak nie lubią czekać, próbując sobie skrócić drogę. Pozycjonowanie lokalne sklepów internetowych, w krótkim czasie może jednak odbić. Google nie lubi stron niedziałających w duchu fair-play. Czego więc unikać za wszelką cenę, aby nie zostać ukaranym?
Czym jest Black Hat SEO?
Jak już wspomniano, celem pozycjonowania stron internetowych jest budowanie widoczności marki w wyszukiwarce. Przy stale rosnącej konkurencyjności rynku online nie należy to jednak do najłatwiejszych zadań. Zdarzają się więc sytuacje, kiedy właściciele witryn podejmują próbę oszukania algorytmów Google. Tego typu zagrania określane są mianem black hat SEO. W skład tej metody wchodzi wiele podstępnych technik, które jeszcze kilka lat temu przynosiły pożądane efekty. Rozwój internetu spowodował jednak, że dziś nie są już skuteczne. Przyjrzyjmy się więc technikom, których warto unikać.
Czego należy się wystrzegać za wszelką cenę?
Istnieje dużo podstępnych metod Black Hat SEO, których wykorzystanie narazić może witrynę na poważne spadki w rankingu Google. Mimo to wielu twórców wciąż decyduje się na wdrożenie ich do swojej strategii. Oto techniki, które wyszukiwarki uznają za próbę oszukania algorytmu:
- upychanie słów kluczowych – wykorzystywanie zbyt wielu popularnych fraz w treści nie tylko naraża witrynę na karę od Google, ale też źle wpływa na jej wizerunek w oczach użytkowników;
- kupowanie linków – wyszukiwarka szybko identyfikuje linki pochodzące z niewiarygodnych źródeł lub stron zupełnie niepowiązanych tematycznie z daną witryną;
- maskowanie treści – mowa tu o tworzeniu dwóch różnych wersji witryny – jednej dla wyszukiwarek, a drugiej dla użytkowników;
- ukrywanie słów kluczowych – publikowanie tekstu w kolorze tła lub w najmniejszym rozmiarze czcionki z pewnością nie umknie uwadze Google i zostanie poważnie ukarane.
Dlaczego nie warto oszukiwać wyszukiwarek?
Pozycjonowanie lokalne sklepów internetowych to niezwykle zaawansowana metoda marketingowa, która zapewnić może wysoką pozycję w wyszukiwarce i napływ nowych klientów. Stale udoskonalane algorytmy są w stanie szybko wykryć wszelkie próby oszukania wytycznych Google i ukarać witrynę, pomijając ją podczas budowania rankingu SERP lub całkowicie wyłączając ją z procesu indeksowania. Oznaczać to może spadek wydajności strony i utratę klientów. Warto więc omijać black hat SEO szerokim łukiem.
Zadbaj więc o pozycjonowanie lokalne sklepów internetowych w duchu White Hat SEO i ciesz się uznaniem przez długi czas. Z pewnością doceni to nie tylko sama wyszukiwarka, ale również internauci. Jest to szczególnie ważne, jeśli zależy Ci na przekierowaniu ruchu online do offline.